Sain viimeina varattua ajan lääkärille lääkkeiden vaihdon takia. Sitäkin venytin taas monta päivää kun ahdisti soittaa. Hävettää aina selittää hoitajalle puhelimessa. Hävettää olla tälläinen säälittävä ihmisraunio josta ei ole mihinkään. Haluaisin olla vahva. Aloitan nyt sitten viikon päästä voxra lääkkeellä ja seurataan että tuleeko siitä mitään apuja ja jos ei niin lisätään vielä citalopram siihen rinnalle. 

Ahdistaa ihan mielettömästi. Huomaa että alkaa taas olemaan kamelin selkä katkeamassa kun itku meinaa tulla koko ajan ja joka asiasta. Terapeutti sanoi että nyt me sitten yritetään kääntää minun kielteinen ja sairas minäkuva täysin ympäri koska se vaikuttaa liikaa elämääni. Koska en itse kunnioita itseäni millään tavalla niin ei muutkaan kunnioita. Joskus jopa käytökselläni manipuloin ihmiset olemaan kunnioittamatta itseäni. 

Olen myös alkanut taas pelkäämään kaikkea. Läheisten kuolemaa, potkuja, sairauksia, onnettomuuksia. Kaikkea mitä voi sattua kelle vaan koska vaan. Asioita joita ei kuuluisi normaalisti ajatella ja pelätä koko aikaa. Joskus pelko on niin lamaannuttavaa että en kykene mihinkään. Olen yrittänyt tehdä terapiassa harjoittelemiani rentoutus harjoituksia mutta pääni on niin täynnä että en pysty keskittymään. Tuntuu välillä oikeasti että aivot menee niin ylikierroksilla että kohta ne sammuu lopullisesti. Sitten kun ne sammuu, olen vain tyhjä kuori joka tuijottaa lasittuneena eteensä mitään näkemättä. 

Kaipaisin myös että elämäni olisi enemmän tuttua ja turvallista. Toivoisin että mieheni olisi minulle peruskallio johon voisin tukeutua kun tuntuu että koko maailma kaatuu. Hän kun ei vain ymmärrä mielenterveysongelmia eikä usko niiden todelliseen olemassaoloon. Minulle riittäisi että minua halattaisiin ja sanottaisiin että kaikki järjestyy. Terapeuttini sanoi että kaipaan sitä siksi niin paljon koska perusturvallisuuteni järkkyi pahasti jo pienenä. 

Tuntuu myös että tunnit vuorokaudessa ei riitä mihinkään. En saa tätä taloa siivottua vaikka joka päivä tuntuu että teen iltaan asti jotain. Onneksi torstaina on vapaata. Ehkä saan jotain aikaiseksi. Tänään tein väkisin vaikka aamusta asti on ollut kamala migreeni. Lopulta oli kyllä pakko antaa periksi. 

 

tumblr_lyhpq4RIFb1rn09cwo1_500-normal.jp